diumenge, 20 d’abril del 2014

BRUTICIA - NETEDAT ( I )

La bruticia o netedat és un dels factors més clarificadors per a mostrar l´estat actual d´estris o persones i l´intervenció a efectuar destinada a extreure el millor profit.
El pur o impur és la intenció, el que es pretén. La puresa és elevar-se internament per a captar elements més subtils per a transmetre´ls a altres.
Qualsevol contacte, qualsevol intercanvi, si es fonamenta en la satisfacció egoica comporta impureses si no hi ha un objectiu espiritual. La purificació en ambdòs sentits es pot produir al pensar en ajudar i preocupar-se pel suport que volem oferir a qui ho pugui necessitar.
Hem d´observar d´on provenen els plantejaments, si ho fan des de l´ego o des de l´ànima. Si són des de l´ego en algun punt hi haurà bruticia. Si són des de l´ànima la netedat és l´impuls i l´objectiu, i el resultat és una tranquil-litat estable.
Netedat és claror, comprensió. Bruticia és foscor, la necessitat de canvis per a instaurar l´apropiat. Netedat és per a conservar, la bruticia per a transformar en netedat.
Els contrastos serveixen d´indicadors per a saber cap on convé decantar-se, modificant actituds corregint l´oportú si el cas ho requereix.
La netedat comporta beneficis, la bruticia comporta pérdues. Netedat és el que sempre s´ha de buscar, potenciar i reforçar. La bruticia precisa atenció per a eliminar-la en nosaltres o en l´exterior.
La netedat corporal i dels estris d´ús és important, però s´ha d´acompanyar de la netedat interior. El que brolla de dins ha de ser pur per a mostrar-ho igual.
Si internament hi ha bruticia i conflictes, aquests s´evidenciaran en l´extern. La netedat superficial serà com tenir cura només de l´embolcall, no del producte que és on hi ha el valor.
La puresa és la base, sense aquesta no hi ha comprensió, i sense comprensió les accions condueixen a l´error.
Des de la infantesa que és l´inici, s´ha de conrear i aprendre la postura a adoptar en cada circumstància, d´això en depèn l´éxit o el fracàs.
La bruticia pot ser per deixadesa, per ús frequent, per incidència d´elements externs. En l´estrictament personal la introducció de formes inferiors dins nostre que pertorbin l´àmbit dels pensaments o sentiments, que seran erronis, generant malestar en hom mateix i fins on s´expandeixi la influència. Accions perjudicials no sincronitzades degudament. Maneres de pensar o sentir contraproduents per desitjos mal dirigits.
Embruta el que pertorba la pau, el que trenca l´harmonia, són taques a tractar amb els netejadors adequats per a recuperar l´estat idoni.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada