Ttothom vol sentir-se bé, que és sinónim de satisfacció, i això és una tasca d´acoplament continu entre idees, anhel i concreció, i entre el desig i el factible.
En els intercanvis i accions anem afrontant el dia a dia, havent de trobar l´encaix particular en els ambients on ens movem. La satisfacció no la proporciona el fet de tenir molt o més, la quantitat ha de ser la idònia en cada context, on l´important és la qualitat final d´un procés. Menjar en excés, beure massa, allargar festes creient que suposa un plus, no comporta més satisfacció, més aviat al contrari. Darrere dels excessos hi ha una sensació de buit que es vol cobrir amb mitjans materials que no ho aconseguiran, ja que la desmesura en aquests casos és l´indicador d´una pobresa espiritual que no s´omplirà sobrecarregant-nos.
Realitzar tasques significatives, resoldre dilemes, millorar situacions, avançar en algun àmbit, pot atorgar satisfacció, perquè en definitiva del que es tracta és ser millors manifestant-ho en fets. Cadascú amb les seves valoracions personals fixarà el motiu d´aquesta suposada satisfacció que caldrà veure a la pràctica si realment és així.
Per a experimentar situacions satisfactories és precís dotar-nos de recursos diferents. Pensar amb claredat per a saber què, com, i dinamitzar el pertinent. Un equilibri emocional, fonamental entre els desitjos i el comportament. I uns objectius que sigui producte d´una harmonia global de dins a fora i de fora a dins.
Algunes persones esmenten sentir-se orgulloses després d´algun éxit, i el que volen dir és que estan satisfetes. Els talents són per a compartir-los, i en realitat competim amb nosaltres mateixos. Podem anomenar rivals a altres, on la prova és mesurar les nostres habilitats.
La insatisfacció són desitjos no consumats, i enlloc de sentir-nos desencisats és millor observar el context en profunditat, què podem extreure, i probablement ens adonarem que és l´apropiat en aquest moment.
La satisfacció no radica en el rebut sinó en el donat. Les aportacions útils diverses a altres, oferir ajut, suport, coneixements, motivar algú a millorar, eixamplar perspectives. Satisfaccions passatgeres per que sempre estem en procés, i per tant mai són completes. L´esforç constant de refinar-se en totes les àrees i transmetre-ho per a un benefici comú és la recerca de satisfacció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada